خوش آمديد

هیچکس تنها نیست

 هیچکس تنها نیست





اگر آنگونه که با تلفن همراهتان برخورد می‌کنید با همسرتان بر خورد میکردید
اکنون خوشبخترین فردِ دنیا بودید


اگر هر روز شارژش میکردید
باهاش در روز از همه بیشتر صحبت میکردید
پایِ صحبت‌هایش می نشستید
... پیغام‌هایش را دریافت میکردید
پول خرجش میکردید
براش زیور آلاتِ تزئینی میخرید
دورش یک محافظ محکم میکشیدید
در نبودش احساسِ کمبود میکردید
حاضر نبودید کسی‌ نزدیکش شود حتی
مطالبِ خصوصیتان را به حافظه اش میسپردید
همیشه و همه‌جا همراهتان بود حتی در اوج تنهایی‌
و اگر همیشه... همراهِ اولتان بود
با داشتن یک همسر خوب و مهربان هیچکس تنها نیست


الان هم که گوشی ها تاچی شده، اگر همونقدر که گوشی رو تاچ میکنید همسرتون رو نوازش بکنید کلی خوشبخت می شوید




جوابیه


بسیار زیبا بود ولی یادآوری میکنیم که

گوشی سر خود حرف نمیزنه
گوشی با یک دکمه خفه میشه
گوشی نمیگه چی بخر چی نخر
گوشی نمیگه چرا دیر اومدی
گوشی میتونه روی سایلنت باشه
اصلا گوشی میتونه خاموش باشه
گوشی نمیگه شب زود بیا بریم خونه مامانم
گوشیو اگه جا بزاری نمیگه چرا منو نبردی
گوشی نمیگه بچه میخوام
گوشی با دوستاش بیرون نمیره
گوشی حداقل شبا زنگ نمی خوره

راستی از همه اینا مهمتر

بیشتر مردم سالی یه بار گوشی عوض می کنن
 

 

تاريخ دو شنبه 30 آبان 1390برچسب:,سـاعت 14:45 نويسنده atefeh| |

نیم کیلو باش ولی مرد باش

نیم کیلو باش ولی مرد باش

 

 

تاريخ چهار شنبه 25 آبان 1390برچسب:,سـاعت 15:11 نويسنده atefeh| |

هشت اصل مهم برای یک زندگی بیست

هشت اصل مهم برای یک زندگی بیست





1. صبح ها که از خواب بیدار می شوید، دستگاه عیب سنج و ایرادگیر وجودتان را از کار بیندازید. قول می دهیم؛ خورشید درخشان تر، پرنده ها خوش آوازتر، مردم مهربان تر و حتی کسب و کارتان پربرکت تر خواهد شد.

2. در معادلات زندگی هیچ گاه از علامت منفی استفاده نکنید، به خاطر داشته باشید که تفکر منفی از آن چنان قدرتی برخوردار است که می تواند با قرار گرفتن در پشت یک معادله بزرگ زندگی، همه علامت های مثبت آن را تغییر داده و مانند خود منفی بسازد.

3. هیچ گاه در گره زدن طناب پاره شده دوستی تعلل به خرج ندهید، گاهی اوقات غرور بیجا سبب می شود که حتی همسران خوب توجهی به گسستگی ریسمان بین خود ننمایند. مطمئن باشید گره زدن به خاطر کمتر نمودن طول طناب، نزدیکی را بیشتر می کند.

4. آنتن های ذهن تان را تنها به سوی ایستگاه هایی تنظیم کنید که شبانه روز امواج مثبت پخش می کند، کاری کنید که کارکنان ایستگاه های منفی از شدت بیکاری اخراج شوند.

5. دلتان را تبدیل به اقیانوسی آرام نمایید نه یک مرداب ناچیز. فکر نمی کنید حتی تصور اقیانوس هم احساسی از عظمت و پهناوری را در دل ایجاد کند؟ آنها که دلهایشان مرداب است با کوچک ترین حادثه ای به تلاطم می افتد، برعکس کسانی که شدیدترین گرداب ها و جریان های حوادث هم آرامش شان را بر هم نخواهد زد.

6. سعی کنید قلبی مقاوم داشته باشید، قلبی که مقابل گرم و سرد حوادث و ضربه های عاطفی همچون ظروف چینی با اندک ضربه ای خرد نشود.

7. تجربه های تلخ و شیرین زندگی را مانند یك درس فهمیدنی بدانید و نه حفظ کردنی، چرا که مطالب حفظ شده پس از مدت زمانی در ذهن پاک می شوند.

8. همواره مصمم باشید تا با استفاده از جلا دهنده هایی همچون دعا و نیایش روح و روانتان را پاکی و طراوت بخشید.

 

تاريخ چهار شنبه 25 آبان 1390برچسب:,سـاعت 15:10 نويسنده atefeh| |

یک موبـایـل سالـم چه ویـژگـی هـایـی دارد؟

یک موبـایـل سالـم چه ویـژگـی هـایـی دارد؟

 


گوشی های موبایل در اشکال و ابعاد متنوعی ساخته می شوند. گوشی های رایج در بازار از ۴۰ گرم تا ۳۰۰ گرم وزن دارند .ابعاد گوشی ها نیز متفاوت است. پس برای استفاده راحت تر به وزن و ابعاد موبایلی که می خرید توجه کنید...
حمل موبایل های بزرگ تر و سنگین تر، دشوارتر است. به خصوص اگر از گوشی تان زیاد استفاده می کنید، دقت کنید که گوشی سنگین وزن باعث خستگی دست می شود. همچنین سایز گوشی باید متناسب با اندازه دست شما باشد. اگر دست های کوچکی دارید، گوشی بزرگ نخرید و برعکس. نکته مهم دیگر این است که هنگام خرید حتما به صفحه کلید و شاسی های آن توجه کنید و آنها را امتحان کنید تا از نظر نرمی، سفتی و اندازه، متناسب با انگشتان شما باشد. برای کسانی که انگشت های ضخیم تر دارند صفحه کلیدی با شاسی های کوچک مناسب نیست. اگر زیاد اس ام اس می فرستید موقع خرید دقت کنید که برای اس ام اس زدن به انگشتان دستتان زیاد فشار وارد نشود. گوشی های جدیدتر صفحه کلیدهای نرم تر و راحت تری دارند.
● تلفن همراه و سلامت
یکی از خطراتی که از جانب گوشی های همراه استفاده کنندگان را در معرض خطر قرار داده، sar نامیده می شود. sar مخفف Specific Absorption Rate است و مقدار فرکانس رادیویی جذب شده توسط بدن را هنگام استفاده از تلفن همراه نشان می دهد. واحد SAR وات بر کیلوگرم است که نشان می دهد در هر ثانیه چند ژول انرژی توسط یک کیلوگرم از بدن شما جذب می شود که جذب مقادیر بالای آن برای بدن انسان بسیار خطرناک است. بعضی تحقیقات نشان می دهد که امواج sar سبب ایجاد ناباروری، سقط جنین و همچنین پیدایش ناهنجاری های مادرزادی در جنین می شود و علاوه بر این امواج موبایل دستگاه ایمنی بدن را تضعیف کرده و با فشار بر قلب، سبب افزایش فشارخون می شوند.
در آمریکا حدنهایی SAR ، ۶/۱ وات در هر کیلوگرم تعیین شده و در اروپا ۲ وات در هر کیلوگرم! با این حساب هرچه میزان SAR گوشی شما کمتر باشد، گوشی شما سالم تر است. این عدد با توجه به نوع و مدل گوشی های مختلف، متفاوت است و به همین دلیل هنگام خرید گوشی، باید به درجه SAR آن توجه زیادی داشت. البته متاسفانه این درجه نه روی گوشی ذکر شده و نه روی جعبه آن و حتی در دفترچه اکثر گوشی ها هم این عدد وجود ندارد. در میان گوشی های مختلف تلفن همراه، مدل های نسبتا جدید گوشی های سامسونگ، HTC، موتورولا و AT&T کمترین نرخ SAR را به خود اختصاص داده اند. هنگام خرید گوشی، تنها راه و مطمئن ترین راهی که برای دانستن میزان SAR دارید مراجعه به سایت های تخصصی در اینترنت است که در این زمینه می توانند اطلاعات مفیدی به شما بدهند. مساله بعدی درباره استفاده از کیف های کمری تلفن همراه است که مخصوصا میان آقایان امری رایج و معمولی تلقی می شود. پس برای حفظ سلامت خودتان، باید یک کیف مخصوص تلفن همراه (نه کیف های ساده و ارزان قیمتی که کنار خیابان به فروش می رسند!) برای گوشی خود بخرید که SAR Shield باشد و مانع ساطع شدن امواج مضر گوشی شود؛ یا اینکه برچسب های ویژه SAR Shield را روی گوشی خود نصب کنید. این کیف ها و برچسب ها در مراکز معتبر خدمات تلفن همراه به فروش می رسد. بعد هم باید در استفاده از گوشی دقت کنید و تنها زمانی که قصد برقراری تماس دارید، گوشی را از محفظه مربوطه خارج کنید. نکته دیگری که درباره سلامت گوشی ها وجود دارد، جنس بدنه آنهاست. بدنه گوشی ها می تواند از پلاستیک، استیل، شیشه، تیتانیوم و فولاد ضدزنگ ساخته شده باشد.
بنابراین هنگام خرید توجه کنید که اگر نسبت به پلاستیک یا تیتانیوم یا استیل حساسیت پوستی دارید، گوشی هایی از این جنس را تهیه نکنید. ضمن اینکه برای حفظ سلامت چشم هایتان حتما به سایز مانیتور موبایل و میزان روشنایی آن توجه کنید. اگر لازم است که در محیط های تاریک از گوشی استفاده کنید به روشنایی صفحه کلید هم دقت کنید تا در محیط کم نور، چشمتان را آزار ندهد. سایز صفحه نمایش با ۲ پارامتر اندازه اینچی و رزولوشن مشخص می شود. هر چه اندازه اینچی بزرگ تر باشد، ابعاد فیزیکی صفحه بزرگ تر است و هرچه رزولوشن بیشتر باشد، کیفیت نمایش بیشتر است. هنگام خرید موبایل به تعداد رنگ هایی که در نمایش تصاویر به کار می رود هم توجه کنید. هرچه تعداد رنگ ها بیشتر باشد وضوح تصویر و کیفیت آن بیشتر است. تعداد رنگ با دو نماد K به معنای هزار واحد و M به معنای یک میلیون واحد مشخص می شود. برای مثال ۶۵K به معنای وجود ۶۵ هزار رنگ در تصاویر و ۶۵M به معنای وجود ۶۵ میلیون رنگ در تصاویر است.
● تلفن همراه و محیط زیست
اولین نکته ای که در این زمینه مطرح می شود میزان مصرف انرژی برق است. برای صرفه جویی هرچه بیشتر در مصرف برق بهتر است گوشی ای خریداری کنید که باتری قوی داشته باشد و بتواند شارژ را به مدت طولانی حفظ کند. ضمن اینکه بعضی از صفحه نمایش ها به خاطر امکانات گرافیکی بیشتر، شارژ بیشتری مصرف می کنند پس اگر امکانات گرافیکی خاصی لازم ندارید، برای صرفه جویی بیشتر از مدل هایی استفاده کنید که ساده ترند و شارژ کمتری مصرف می کنند. هنگام خرید به نوع باتری ها هم توجه کنید. برای طولانی تر شدن عمر مفید باتری هم نکاتی را رعایت کنید. مثلا در کاربرد باتری های نسل اول که از نوع نیکل کادیوم هستند، لازم است پس از هر ۴ مرتبه، یک مرتبه اجازه دهید باتری کاملا تخلیه شود اما برای باتری های نسل آخر که لیتیوم یون ها هستند، مشکل حافظه و شارژ کردن حل شده است.
● تلفن همراه و ایمنی
بین گوشی های تلفن همراه از نظر ایمنی تفاوت چندانی وجود ندارد به جز اینکه اگر بچه کوچکی دارید که به گوشی شما دسترسی دارد، بهتر است از خرید گوشی های سنگین وزن خودداری کنید چون ممکن است با سقوط گوشی روی پای کودک حادثه ایجاد شود. همین طور بهتر است دور گوشی های لمسی که قلم تصویری دارند خط بکشید چون قلم ها باریک و نوک تیز هستند و کودک نوپا ممکن است با فروکردن آن به بینی و چشم خود یا کودکی دیگر حادثه ساز شود. ضمن اینکه بهتر است از گوشی هایی استفاده کنید که لبه های تیز نداشته باشند.
● تلفن همراه و سلامت روان
بهتر است هنگام خرید گوشی کاملا مطابق با سلیقه خودتان بخرید، گوشی ای که رنگ و طرحش برایتان خوشایند باشد و زود دلتان را نزند. گوشی های با رنگ های روشن مثل سفید و صورتی برای خانم ها شادی بخش است ولی به شرط اینکه در بهداشت و تمیزی این گوشی ها دقت کنند چون اگر بدنه گوشی رنگ روشن چرک شود، جلوه بصری ناخوشایندی پیدا می کند و زودتر باعث دلزدگی صاحبش می شود. گوشی های براق با رنگ های تند هم اگرچه در نگاه اول برای بعضی افراد جذاب و خیره کننده اند ولی در نهایت به سرعت موجب دلزدگی می شوند. شاید بهترین انتخاب برای بیشتر افراد گوشی هایی با رنگ های خنثی و ساده و مات باشد.روزنامه سلامت ( www.salamat.ir )


 

تاريخ چهار شنبه 25 آبان 1390برچسب:,سـاعت 15:5 نويسنده atefeh| |

بازی با رنگها

بازی با رنگها

 



رنگ‌ها نقش مهمی در دنیای ما بازی می‌کنند. رنگ‌ها می‌توانند افکار ما را تحت سلطه خویش درآورند، اعمال ما را تغییر دهند و واکنش هایی را سبب شوند. رنگ‌ها می‌توانند چشم‌های شما را آزار داده یا آرام کنند، فشار خون را بالا ببرند و بر درجه سیری یا گرسنگی ما تأثیر بگذارند. در واقع آنچه که ما از آن خواهیم نوشت، تأثیر رنگ‌ها بر اشتهای ماست. برخی رنگ‌ها اشتها را سرکوب می‌کنند (که این مورد برای کسانی که قصد کم کردن کالری را دارند سودمند است) در حالی که سایرین سرعت تنفس و ضربان قلب را بالا می‌برند.


جذابیت رنگ

اما چرا؟ اصولا دو نکته در غذا هست که اشتهای ما را تحریک می‌کند؛ رنگ و بو. رستوران‌دارها و مدرسان آشپزی سال‌هاست که می‌دانند جذابیت غذاهای گوناگون با رنگ آنها ارتباط تنگاتنگی دارد. وقتی که در مجله‌‌ای مثل پردیس صفحات آشپزی را مرور می‌کنید، احساس گرسنگی به شما دست می‌دهد و این دلیلی ندارد جز اینکه شکل غذا موجب خروج نورون‌ها از هیپوتالاموس می‌شود و حس گرسنگی در ما بیدار می‌شود.


رنگ های خوراکی و غیرخوراکی

بسیاری از رنگ‌های سرد به طور طبیعی در طبیعت وجود ندارند و متخصصان به تازگی موفق به ساخت آن شده‌اند. با این حال شما کمتر خوراکی‌ای پیدا می‌کنید که رنگ‌هایی مثل آبی را در خود داشته باشد. این رنگ با توجه به تربیت ذهنی ما به هیچ وجه اشتها برانگیز نیست و این موضوعی است که فراریان از چاقی باید به آن توجه کنند و رژیم خود را به نوعی رنگ سرد بزنند.

نارنجی: از آبگوشت تا آب پرتقال

دانشمندان عقیده دارند رنگ نارنجی، اکسیژن رسانی به مغز را افزایش می‌دهد، نیروبخش است و فعالیت ذهن را تحریک می‌کند. نارنجی جزء رنگ‌های گرم و مطلوبی است که به شما احساس راحتی می‌بخشد. مثلا برای وعده صبحانه استفاده از آب هویج یا آب پرتقال کاملا در خدمت کسانی است که دوست دارند صبحانه مفصل بخورند. زردچوبه به عنوان یکی از اصلی‌ترین ادویه‌ها، رنگ نارنجی را به غذا می‌دهد و همین مسأله غذا را خوشمزه‌تر نشان می‌دهد. تجربه خوردن آبگوشت، نشان‌دهنده این است که قوم ایرانی با این رنگ الفت دیرینه دارد.

سبز: شکموهای سالم

سبز رنگ طبیعت، سلامتی و فراوانی است و طرفداران بسیاری دارد. به دلیل ارتباط رنگ سبز با طبیعت اغلب از آن به عنوان رنگی آرامش بخش یاد می‌شود و خوراکی‌های سبز رنگ در باور عمومی سالم و مناسب برای خوردن هستند. اگر شما به رنگ سبز علاقه دارید، می‌توانید از ترکیبات انواع سبزی‌های خشک و تازه و انواع صیفی‌جات در سفره خود استفاده کنید و تا می‌توانید بدون نگرانی آنها را میل کنید. البته برای برخی از ایرانی‌ها خوراکی‌های سبزرنگ اشتهابرانگیز هستند و تازه بعد از قلع و قمع کردن غذای سبز نوبت به غذای اصلی می‌رسد.

زرد: شادی شیرین

مهمترین ادویه‌ای که رنگ زرد را به غذا تحمیل می‌کند، زعفران است که طیفی تند از این رنگ شاد محسوب می‌شود. به غیر از این روغن‌های معطر سنتی و کره هم این رنگ را در خود دارند. رنگ زرد محرک اشتهاست چون موجب برانگیختن احساس شادی می‌شود. جوجه‌کباب یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌هایی است که به این طیف نزدیک است. این روزها استفاده از فلفل زرد نیز به شدت مورد توجه آشپزها قرار گرفته است چون ترکیب اشتهابرانگیزی به غذا می‌دهد.

خاکستری: حالم بد شد!

رنگ خاکستری اشتها را کم می‌کند و حتی موجب دلزدگی شما از غذا خوردن می‌شود. به گفته پزشکان متخصص نکته مثبت این رنگ آن است که موجب کاهش اضطراب - در کنار آن اشتها - می‌شود. اگر می‌خواهید خیلی به خودتان سخت بگیرید در محیط خاکستری غذا بخورید.
البته این کاری است که باعث می شود خیلی از غذاخوردنتان لذت نبرید. به هر حال خود دانید.

قرمز: رنگ گرسنگی

رنگ قرمز از لحاظ احساسی فوق العاده قدرتمند بوده و سرشار از انرژی است. این رنگ، سرعت تنفس و فشار خون را بالا می‌برد و همچنین اشتها را تحریک می‌کند. به دلیل همین تاثیر اغلب در رستوران‌ها از رنگ قرمز استفاده می‌شود. اصولا قرمز رنگی تند و اشتهابرانگیز است که طیف مختلفی از غذاها با آن ارتباط تنگاتنگی دارند. مهمترین رنگ‌های خوراکی هم از رنگ قرمز نشأت می‌گیرند. همچنین بسیاری از چاشنی‌ها سرخ‌رنگ‌اند. به نظر می‌رسد مغز ما دربرابر این رنگ کاملا تربیت شده است.

فیروزه‌ای: یار و یاور لاغرها

رنگ فیروزه‌ای اشتها را تحریک می‌کند. این روزها پاستاهای جدیدی به این رنگ تولید شده است اما بیش از آنکه این رنگ تعریف خوراکی داشته باشد، در دکور آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر تصویری شامل دو رنگ فیروزه‌ای و نارنجی بر دیوار آشپزخانه آویزان کرده و هنگام صرف غذا به آن نگاه کنید، خیلی زود از شر هیکل لاغر و استخوانی خود خلاص خواهید شد.

آبی: لاغری همین جاست

سرمای رنگ آبی، در تضاد با اشتهاست. این رنگ موجب کند شدن متابولیسم شده و اثر آرامش بخش دارد. رنگ آبی قویا با احساس خونسردی و آرامش همراه است. به دلیل اینکه این رنگ به ندرت به صورت طبیعی یافت می‌شود، اغلب از آن به عنوان کاهش‌دهنده اشتها استفاده می‌کنند. بنابراین هنگام غذا خوردن یا آشپزی نباید از این رنگ استفاده کنید. بنا بر توصیه کارشناسان اگر قصد رژیم گرفتن دارید، بهتر است یک لامپ آبی روی سر یخچال قرار دهید تا میل به خوردن را در خود سرکوب کنید. همچنین می‌توانید از بشقاب یا رومیزی آبی استفاده کنید یا در یک فضای آبی رنگ غذا بخورید... البته اگر اضافه وزن دارید.

 

تاريخ سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:,سـاعت 21:11 نويسنده atefeh| |

10 باور غلط در مورد سرماخوردگی

 10 باور غلط در مورد سرماخوردگی

 



سرما در راه است و به همراه آن هم افسانه های مختلف در مورد سرماخوردگی می آیند. همگی ما از کودکی با دیدگاه های مختلفی در مورد سرما خوردگی بزرگ شده ایم که همه ی آنها هم حقیقت ندارند. لیست ذیل سعی دارد شایعه هایی را که در مورد سرماخوردگی و آنفولانزا وجود دارند به ما بشناساند تا در آینده بهتر با آنها مقابله کنیم.

10. بیماری را با عرق کردن از بدن بیرون کنیم
مطمئناً همه ی ما در موقع سرما خوردگی خودمان را با چند پتو پوشانده ایم تا عرق کنیم و به این ترتیب بیماری را از بدن خارج کنیم. این کار اصلاً برای رهایی از شر بیماری موءثر نیست و تنها مزیت این کار آن است که چون احساس گرما می کنید، باعث می شود احساس خوبی داشته باشید.

9. خطر ابتلا به آنفولانزا از طریق واکسن
بعضی از مردم فکر می کنند که بعد از تزریق واکسن آنفولانزا به این بیماری مبتلا می شوند؛ این موضوع اصلاً حقیقت ندارد و از آنجا نشأت می گیرد که مردم فکر می کنند واکسن آنفولانزا حاوی ویروس ضعیف شده ی این بیماری است. واکسن آنفولانزا در واقع حاوی اجزایی از ویروس این بیماری است و ویروس کامل را در خود ندارد و بنابر این نمی تواند باعث بیماری شود.

8. سیستم دفاعی ضعیف
اگر سیستم دفاعی بدن شما به دلیل سایر بیماری ها ضعیف شده باشد به این معنی نیست که در معرض ابتلا به سرما خوردگی هستید. تحقیقات نشان داده اند که افراد سالم و بیمار به یک اندازه در معرض ابتلا به سرماخوردگی هستند. جالب تر اینکه در همین تحقیق 95 درصد از افرادی که ویروس سرماخوردگی مستقیماً به بینی آنها تزریق شده بود ناقل این بیماری بودند اما تنها 75 درصد از آنها علائم بیماری را از خود بروز دادند و به سرما خوردگی مبتلا شدند.

7. ویتامین C
اینکه می گویند مصرف زیاد ویتامین C باعث درمان سرماخوردگی می شود تنها یک افسانه است. با وجودی که استفاده از ویتامین ها و مواد معدنی مفید است اما هیچ تأثیری بر ویروس سرماخوردگی ندارند. وقتی به این ویروس مبتلا می شوید بهتر است از داروهای مسکن استفاده نمایید و صبر کنید تا ویروس از بدنتان خارج شود.

6. سرماخوردگی زمستانی
شایعه ای که در این باره وجود دارد این است که افراد بیشتر در طول زمستان به سرماخوردگی مبتلا می شوند اما واقعیت این است که این اتفاق بیشتر در فصل های بهار و پاییز می افتد و نه در زمستان. دلیل این مسئله آن است که ویروس سرماخوردگی در بهار و پاییز فعال می شود ولی در زمستان غیر فعال و خوابیده است.

5. نباید شیر بنوشید
بسیاری از مردم فکر می کنند که در زمان سرما خوردگی نباید شیر نوشید چون باعث تولید مایع مخاطی بیشتری می شود. این تفکر اشتباه است و شیر باعث تولید بیشتر مخاط نمی شود. شما می توانید هر قدر مایلید شیر بنوشید و هیچ تأثیری بر سر ماخوردگی تان نخواهد داشت.

4. بوسیدن بیمار سرماخورده
حتماً شنیده اید که می گویند نباید فرد مبتلا به سرماخوردگی راببوسید چون باعث می شود که بیماری به شما هم منتقل شود. واقعیت این است که مقدار ویروسی که در دهان و بر روی لب های فرد بیمار وجود دارد بسیار ناچیز است و نمی تواند شمارا بیمار کند. اما باید نگران ترشحات بینی باشید چون سرما خوردگی مطمئناً از این طریق منتقل می شود.

3. سرما باعث سرماخوردگی می شود
حتماً شما هم از بزرگتر ها شنیده اید که می گویند با لباس یا موی خیس از خانه خارج نشوید و یا حتماً خود را با لباس گرم بپوشانید چون سرما می خورید. در واقع در بیماری سرماخوردگی دمای بدن فرد یا دمای محیط هیچ تأثیری ندارد. وقتی ویروس سرماخوردگی به بدن شما منتقل شود به این بیماری مبتلا می شوید و فرقی نمی کند که احساس سرما کنید یا گرما و یا خشک باشید یا خیس.

2. نباید علائم سرماخوردگی را درمان کرد
بسیاری بر این باورند که علائم سرماخوردگی مثل سرفه، آبریزش بینی وغیره برای این بوجود آمده اند که بیماری ما را زودتر بهبود بخشند بنابراین نباید از دارو برای رفع این علائم استفاده کرد. اما واقعیت این است که این علائم نه تنها در کوتاه شدن دوره ی بیماری نقشی ندارند بلکه باعث می شوند بیماری به سایر افراد هم منتقل شود. بنابراین استفاده از داروهای مسکن و ضد سرماخوردگی علاوه بر اینکه تحمل بیماری را راحت تر می کنند، از انتشار آن هم جلوگیری می نمایند.

1.در زمان تب نباید غذا خورد
می گویند فردی که سرما خورده است در زمان تب نباید غذا بخورد امااین حرف کاملاً اشتباه است. خوردن غذا هیچ تأثیر منفی ای بر روی بدن ندارد؛ خصوصاً زمانی که بیمار هستید. در واقع عکس این مسئله درست است. خوردن غذا باعث می شود بدن سوخت کافی برای مقابله با بیماری را داشته باشد پس وقتی بیمار می شوید غذای سالم و به اندازه ی کافی بخورید. برای مثال سوپ مرغ شروع خوبی خواهد بود.

 

تاريخ سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:,سـاعت 21:8 نويسنده atefeh| |

چگونه از خستگی چشم ها در برابر کامپیوتر جلوگیری کنیم؟

چگونه از خستگی چشم ها در برابر کامپیوتر جلوگیری کنیم؟


 


امروزه بسیاری از ما ساعات کاری خود را مقابل صفحه مانیتور سپری می کنیم و وقتی به خانه می رسیم هم خستگی تن خود را جلوی صفحه تلوزیون (یا مجددا مانیتور کامپیوتر) به در می کنیم، اما با خستگی چشمهایمان چه کنیم؟ ‏

به گزارش نارنجی، خستگی و حتی درد چشمها در برابر مانیتور یکی از شایعترین مشکلاتی است که کاربران کامپیوتر با آن مواجه اند. مساله ای که بعضی وقتها ممکن است حتی مانع از فعالیت عادی و یا خوابیدن هم بشود. شاید شما هم قبلا گرفتار چنین مشکلی شده اید و حتی به دنبال راه حلی برای آن هم گشته اید. اما چه کار باید کرد؟ ‏

اولین کار این است که "خستگی چشمها" را بشناسیم. یا آنگونه که این روزها مرسوم است: خستگی چشمها را از نو تعریف کنیم! ‏

شناخت "خستگی چشمها"
تشخیص علائم خستگی چشمها بسیار آسان است، اما چیزی که کمی سخت است، یافتن ارتباط بین این علائم و خستگی چشمهاست. چون این علائم بسیار غیراختصاصی و رایج هستند. مثلا سردرد، احساس سنگینی سر، سرگیجه یا پرش عضلات اطراف چشم و پلک می تواند نشانه ای از خستگی چشم باشد. همچنین ممکن است درد و سوزش چشمها (حتی وقتی که چشمها را می بندیم) و احساس سنگینی چشم و حتی تهوع هم علامت خستگی چشم باشند. ‏

اما مساله این است که ما بیشتر اوقات به جای توجه به این علائم که چشم برای ما می فرستد، آنها را تقصیر کم خوابی یا استرس کار و خستگی روزمره می دانیم و اهمیتی برای آنها قائل نمی شویم. ‏

چطور از دست خستگی چشم خلاص شویم؟ ‏
به چشمهایتان زنگ تفریح بدهید: بعضی وقتها بلند شدن از جلوی کامپوتر خیلی سخت است اما بهتر است هر نیم ساعت که با کامپیوتر کار می کنید، چند دقیقه ای به چشمانتان استراحت بدهید، بروید و یک نوشیدنی برای خودتان بیاورید. با کسی که قرار است پروژه ای را تحویلش بدهید کمی تلفنی صحبت کنید. از پنجره به بیرون نگاهی بیندازید یا هر کار دیگری که مستلزم نگاه کردن به صفحه مانیتور نباشد انجام بدهید. چشم شما قدرشناسی خود را نشان خواهد داد و کمتر بهانه خواهد گرفت. ‏

از نرم افزارها ها برای یادآوری استفاده کنید: ‏
تعداد زیادی از اپلیکیشن های یادآور سلامت برای گیکهای محترم عرضه شده اند. مثلا: Awareness, WorkRave, Time Out, و ProtectYourVision. کار همه آنها این است که گاه به گاه به شما یاد آوری می کنند که این اطراف چیزی غیر از مانیتور و کامپیوتر هم هست و بهتر است لحظاتی به چشمان خود استراحت بدهید. ‏

قانون 20-20-20
برای بخاطر سپاری بهتر و رفع خستگی چشمها، عده ای قانون 20-20-20 را پیشنهاد می کنند که به این صورت بیان می شود. هر 20 دقیقه، 20 ثانیه به جایی در 20 قدمی خود نگاه کنید (این 20 قدم چیزی حدود 6-7 متر می شود) اما من ترجیح می دهم این قانون را به این صورت اصلاح کنم: هر 20 دقیقه 20 ثانیه به فاصله دور نگاه کنید و 20 قدم هم راه بروید. اینطوری هم از خستگی چشمها در امان خواهید بود و هم درد کمر و کتف و شانه ها کمتر به سراغتان می آید. چون توصیه شده است که بعد از مدتی نشستن، بهتر است چند قدم راه بروید. ‏

چشمها را باید شست: ‬ ‏
بله چشمها را باید شست، البته خود چشم بلد است این کار را انجام بدهد. پلک زدن مرتب، عمل شستشوی چشم را با استفاده از ماده پاک کننده و محافظ فوق العاده ای به نام اشک انجام می دهد. اما متاسفانه وقتی به شدت به چیزی خیره شده اید (مثلا یه صفحه مانیتور) دفعات پلک زدن بسیار کم می شوند و این چیزی است که اصلا خوب نیست و بعد از مدتی ممکن است اشک کاربر محترم را در بیاورد. بهتر است گهگاه چشمانتان را برای چند ثانیه ببندید یا چند بار عمدا پلک بزنید. ‏

عادت های خوب برای چشم: ‏
وقتی شروع به استفاده از قانون 20-20-20 کردید، سعی کنید اینکار را مرتب انجام دهید. در ضمن می توانید این قانون را طوری اصلاح کنید که با شرایط شما سازگارتر باشد. ادامه دار بودن این استراحت بسیار مفیدتر از انجام دقیق آن هر 20 دقیقه یکبار است. ‏

همچنین بهتر است نور صفحه نمایش را متناسب با شرایط خودتان و روشنایی محیط تنظیم کنید. بعضی نرم افزارها مانند Flux می توانند کار تنظیم روشنایی صفحه در طول روز را برایتان انجام دهند. همچنین بهتر شدن شرایط زیستی محیط کار شما نظیر تنظیم روشنایی و تهویه مناسب و حتی دکوراسیون و رنگ بندی خوب؛ می تواند تاثیر زیادی در بهبود سلامت بدن و چشمهایتان داشته باشد. حتی یک تغییر کوچک هم می تواند کمک بزرگی باشد. ‏

نهایتا اینکه، بهتر است در غیر از ساعات کاری استفاده از صفحه نمایش را محدود کنید. دل کندن از تکنولوژی اطلاع رسانی خیلی سخت است ولی یک قدم زدن معمولی می تواند در سلامت و روحیه شما تاثیری بگذارد که به چند دقیقه دوری از صفحه مانیتورتان می ارزد.
 

تاريخ سه شنبه 10 آبان 1390برچسب:,سـاعت 21:6 نويسنده atefeh| |

Design:♀ali-hadis♂